I will post in both languages as best I can on this one.
Question one: I do not know if you are french or not, but alot more people would be able to assist you with your questions, if they could speak french. I happen to, being from Louisiana.
Questions two: They sleep just like snakes do, they do not need eyelids to cover them, just as long as they have a place to hide from lights during the day - they keep them moistened by licking them or just the humid air is enough.
Question three: They do come down to feed, but not as much as feeding in the trees. The females will however come down to the ground to bury their eggs.
Question une : Je ne sais pas si vous êtes français ou pas, mais l'alot plus de personnes pourrait vous aider avec vos questions, s'ils pourraient parler français. Je me produis à, étant la Louisiane, ainsi je peux un peu. Je ne suis pas cependant qui bon à l'écriture il. Désolé.
Questions deux : Ils dorment juste comme des serpents , ils n'ont pas besoin de paupières pour les couvrir, juste comme longtemps qu'ils ont un endroit à cacher des lumières pendant le jour - ils les maintiennent humidifiées par le lèchement d'elles ou juste l'air humide est assez.
Question trois : Ils descendent pour alimenter, mais pas autant que chargeant les arbres. Les femelles cependant descendu à la terre pour enterrer leurs oeufs.
Bonne jour...
-----
Charlies Geckos