Reptile & Amphibian Forums

Welcome to kingsnake.com's message board system. Here you may share and discuss information with others about your favorite reptile and amphibian related topics such as care and feeding, caging requirements, permits and licenses, and more. Launched in 1997, the kingsnake.com message board system is one of the oldest and largest systems on the internet.

Click here for Dragon Serpents
Southwestern Center for Herpetological Research
Click here for Dragon Serpents
rodrigoran May 02, 2005 10:20 PM

Olá amigos,

Me chamo Rodrigo, sou do Brasil.

Aqui em meu país, informações as informações sobre iguanas ainda estão muito atrasadas, e não existem estudos como ai nos EUA.

Por isso venho pedir ajuda de vocês através do fórum.

Gostaria de tirar algumas dúvidas:

1 - ai nos EUA a ração de iguanas é muito usada, ou a utilização de ração entra somente como suplimento vitamínico, e a base da alimentação continuam sendo frutas e vegetais?

2 - existe algum estudo sobre a coloração do iguana? pois eu não encontrei nada sobre o assunto, gostaria de saber se existem meios comprovados para ressaltar a linda cor do iguana verde?

3 - suplementos vitamínicos, quais usar?

Essas são apenas 3 dúvidas entre outras que tenho, se alguém puder me ajudar eu ficaria muito grato.

Peço desculpas por estar postando em português, mas é que não sei escrever em inglês.

Qualquer ajuda será bem vinda.

Muito obrigado,

Rodrigo

Replies (3)

ptdnsr May 09, 2005 11:10 PM

Well, I'll see how well the altavista translator works. Iguanas are best fed vegetables and fruits that are high in calcium. A calcium supplement is also advised, especially for young iguanas. As far as I know, iguanas keep their green throughout their life, but it dulls somewhat when they are older. I'll post in English and Portugese as well as the translation that I got from altavista. I hope I was of a little help.

~Katie

Bem, eu verei como bom o tradutor do altavista trabalha. Os iguanas são alimentados melhor os vegetais e as frutas que são elevados no cálcio. Um suplemento ao cálcio é recomendado também, especial para iguanas novos. Tanto quanto eu sei, os iguanas mantêm-no seu verde durante todo sua vida, mas dulls um tanto quando são mais velhos. Eu afixarei em inglês e em Portugese as.well.as a tradução que eu comecei do altavista. Eu espero que eu seja de pouca ajuda. ~Katie

Translation (tradução): Olá friends, I call Rodrigo, I am of Brazil. Here in my country, information the information on iguanas still very are delayed, and studies do not exist as ai in U.S.A.. Therefore I come to ask for aid of vocês through fórum. It would like to take off some doubts: 1 - ai in U.S.A. the ration of iguanas is very used, or the ration use only enters as vitaminic suplimento, and the base of the feeding continues being vegetal fruits and? 2 - exists some study on the coloration of the iguana? therefore I did not find nothing on the subject, I would like to know if they exist half proven to stand out the pretty color of the green iguana? 3 - vitaminic supplements, which to use? These are only 3 doubts among others that I have, if somebody will be able to help I to me would be very grateful. I ask for excuses for being postando in Portuguese, but it is that I do not know to write in English. Any aid will be coming well. Very obliged, Rodrigo
-----
3.6 Cornsnakes (Slink, Shadow, Worm, Suzie, Soleil, Star, Snickers, Selena, Sunshine)
0.1 Columbian Red Tail Boa (Baby)
0.3 Leopard Geckos (Cutie, Lily, and Miss Piggy)
0.1 Savannah Monitor (Sam)
0.2 Pac Man Frogs (Gordito and Spud)
0.1 Suriname Toad (Squishette)
0.1 Green Iguana (Iggy)
0.0.1 Red Eared Slider (Tiny)
1.2 Ball Pythons
0.1 Burmese Python (temporary)

Flavia Guimaraes May 09, 2005 11:18 PM

Thanks indeed for helping a Brazilian iguana lover!!!)

Flavia Guimaraes May 09, 2005 11:16 PM

Se você não sabe falar ingles o pessoal aqui não sabe falar portugues!!

Sobre as suas perguntas, nunca use ração para iguanas, nem pensar.Desidrata e acaba matando o iguana.Além disso os colorantes usados para dar cor aos "pellets"são fortissimos e acabam intoxicando seu iguana.Se vc der uma alimentação variada para seu iguana ele não vai precisar de vitaminas diariamente.Alem disso existem vitaminas apropriadas para repteis à venda nas pet shops.Use apenas um pouquinho, polvilhe um pouco sobre a comida uma vez por semana apenas.

Eu nunca vi um estudo aprofundado sobre as diferentes cores dos iguanas mas existem varios sites com fotos de diferentes tipos de iguanas, isto é com diferentes colorações de pele.

Se vc quiser participar de um site sobre iguanas em portugues entre no Iguana Post, yahoo groups.É um grupo super legal!

Flavia

Site Tools